Energifrågor i Almedalen

I veckan diskuteras det politik för fullt i Almedalen på Gotland. Energifrågan är en av de viktigare punkterna som tas upp i en mängd olika forum. Både Energiföretagen ,som är vår branschförening, men också Svenskt Näringsliv och enskilda företag har seminarium på teman som t. ex. Hur möter vi framtidens energifrågor? Hur bygger vi framtidens energisystem? Importberoende eller självförsörjning? Hur kan energi bli en konkurrensfördel för hela landet?

Det finns också föreläsningar om goda exempel i vårt land och branschen ställer frågan om vad politiken vill i energifrågorna.

Många av seminarierna kommer att webbsändas så är ni intresserade, av energi eller annat, finns det gott om material att lyssna till; Almedalen.

22 juni 2026
← Se fler inlägg