Regeringens besked om effektavgifter
Fredagen den 13 mars meddelade energi- och näringsminister Ebba Busch att regeringen tillfälligt stoppar kravet på införande av effektavgifter. Detta lagkrav som gjort att elnätsföretag lagt mycket tid och resurser på införandet, bland annat genom att utbilda kunder i hur avgiften fungerar. Många av Bjärke Energis kunder har också anpassat sin elanvändning för att använda […]